Cyberpunk 2077 još dugo nećemo igrati, ali nakon sat vremena duge E3 demonstracije saznali smo brdo informacija i prenosimo vam ih sve. Izgleda da CD Projekt nije razočarao i da nas očekuje đavolski dobra igra!

Cyberpunk 2077 kao nova igra kreatora Witcher serijala jedan je od najiščekivanijih naslova u industriji igara. Ali sve do ovog E3 sajma o igri nismo znali ništa. Gotovo šest godina nakon prvobitne najave igra je dobila svoj drugi trailer pre par dana na E3 2018 sajmu i internet je eksplodirao! https://www.youtube.com/watch?v=8X2kIfS6fb8   Taj trailer je pokazao mnoštvo različitih scena, postavio svet, atmosferu i tematiku igre, ali čisti gameplay još nismo videli. Ipak, neki novinari na E3 sajmu mogli su videti 50-minutu demonstraciju gameplaya i preneli su nam vlastite utiske.
CYBERPUNK 2077 SE IGRA KAO FPS, ALI JE RPG
– Cyberpunk 2077 igra se kao pucačina iz prvog lica, ali je ujedno i punokrvni RPG – u igri ćemo moći voziti automobile pri čemu se kamera može prebaciti i na treće lice – naravno, kamera se prebacuje u treće lice i u cutscenama – glavni lik zove se samo ‘V’ i može biti muško ili žensko – na početku igre prilagođavamo lika svojim željama – vizuelno prilagođavanje lika na početku dopušta menjanje kose, tetovaža i odeće, ali ne mnogo više – statistike lika koje možemo podešavati su: Strength, constitution, intelligence, reflexes, tech i cool – cool statistika bi trebala pomoći u razgovorima s likovima, ali verovatno ima i drugi značaj – izbor odeće nije samo kozmetička fora – naizgled obična jakna ima futuristička svojstva koja poboljšavaju statistike igrača
BORBA JE FLUIDNA, ATRAKTIVNA I PUNA MOGUĆNOSTI
– moći ćemo čučati iza zaklona, izvirivati iza istog i naslepo pucati u smeru neprijatelja – kad pogodimo neprijatelje iz njih će iskakati cifre koje označavaju koliko smo im štete naneli – glavni lik u demou na E3 sajmu bila je vrlo spretna CyberNinja – moguće je trčati i uklizivati u zaklon, kao i usporiti vreme u stilu Max Payneovog bullet-timea – moguće je napraviti brzi skok u određenom smeru, što je vrlo efektno u kombinaciji sa usporenim vremenom – igra će imati gomilu oružja, primarno futurističkog vatrenog – spominje se “ulično-modifikovana, tehnološki napredna” sačmarica koja probija zaklon i oklop neprijatelja – Smart Rifle je puška sa kojom je dovoljno naciljati u smeru protivnika i sama će pratećim mecima ubiti mete – nadogradnje zvane Cyberware važan su dio igre – V će optičkim implantom moći pratiti neprijatelja kroz zidove (ali tek kad ga nadogradi) – V može kibernetičkim mačevima seckati neprijatelje – druge nadogradnje dopuštaju joj da radi dupli skok, brzi dash do neprijatelja i slično – igra će biti vrlo vulgarna i sirova u razgovorima, brutalna u prikazu borbe – spominju se prizori unakaženih, golih mrtvih tela i vulgarni razgovori – potvrđeno je i da će biti seksa, na ničije iznenađenje – u borbi možemo imati saborce, bar jednog koliko je prikazano do sada – taj saborac zove se Jackie i veliki je nabildovani latino lik – Jackie se može probijati kroz zidove i dizati automobile da mu posluže kao zaklon – Jackie je bio prisutan kao glavni lik i saborac kroz kompletan E3 demo – nije poznato da li ćemo tokom igre moći zameniti Jackiea za drugog saborca ili dodati još jednog
VELIKI OTVORENI GRAD I VOŽNJA
– Cyberpunk 2077 odvija se u gradu Night City – to je fiktivna metropola na području današnje Severne Kalifornije – ne znamo koliko je grad tačno velik, ali kažu da se čini “ogromnim” – znamo da grad ima šest odvojenih regija – nema loadinga između prelaska iz jedne u drugu regiju – grad ćemo moći istraživati pešice, ali i sa raznim futurističkim vozilima – vožnja gradom izgledala je impresivno i glatko u prezentaciji – ipak, nije još poznato koliko je vremena i pažnje posvećeno simulaciji saobraćaja – neki likovi u gradu voze leteće automobile, pretpostavka je da ćemo ih i mi moći isprobati – svaki predmet koji nađemo u svetu može se u inventory-ju detaljno pregledati – pregledavanje takvih predmeta može otkriti detalje o pozadinskoj priči i svetu – spominje se impresivna ‘crowd tehnologija’ zbog koje ulice Night Cityja izgledaju živo – svet deluje vrlo dinamično uz stotine ljudi na ekranu u jednom trenutku – ljudi hodaju ulicama, pričaju, svađaju se i tuku, policija istražuje kriminal… – futurističke nadogradnje ili augmentacije su prisutne svuda, kao i futuristička odeća – svi kažu da je grafika fantastična i gura granice onoga što smo mislili da je moguće na konzolama
KAKVA JE PRIČA?
– iako je demo trajao 50 minuta, teško je reći koja je glavna priča – čini se da je glavni lik V plaćenik – na početku igre možete birati svoj “life path” iliti životni put – izbor te pozadinske priče vašeg lika uticaće na ostatak igre – “life path” uključuje i izbor likova koji su uticali na V pri početku – u prikazanoj misiji igrač mora za lika imena Dex nabaviti komad tehnologije – ta jednostavna misija brzo se zakomplikuje i daje mogućnost izbora kako će se nastaviti – delovalo je kao da interakcijom sa likovima možemo dosta uticati na ishod misije – dijalozi navodno nisu statično prebacivanje kamere s lika na lika – razgovori se odvijaju u stvarnom vremenu i možemo šetati okolo dok pričamo sa likovima – kada želimo videti opcije dijaloga, možemo se okrenuti prema liku i fokusirati se na njega – obično su 3 do 4 dijaloške opcije bile na ekranu odjednom, ne više od toga – u raznim napetim scenama dijalozima možemo smiriti napadače i odvesti scenu u drugom smeru To su zasada svi detalji koje smo izvukli iz preview članaka par svetskih medija, uključujući PC Gamer i VG247. Svi su ostali impresionirani viđenim i rekli su kako se čekanje isplatilo. Treba imati na umu da ovakve demonstracije gotovo uvek ostave dobar utisak jer su dobrim delom posebno režirane za E3. Pitanje je hoće li Cyberpunk 2077 kroz celo svoje trajanje moći zadržati taj impresivni prvobitni utisak. Drugim rečima, ne znamo za sigurno hoće li borba i dijalozi biti dinamični kao u demou, hoće li Night City delovati tako živo i gusto kroz čitavo trajanje igre i hoće li RPG elementi poput opcija u dijalozima imati značajan uticaj na razvoj priče sve do kraja. Poznavajući CD Projekt i kako rade igre, sve to je lako moguće.