Kako najlakše objasniti šta je zapravo VR (Virtuelna realnost)?

Postoje neke suvoparne definicije poput ove: Virtuelna realnost je digitalno grafičko okruženje koje simulira prisustvo na određenom mestu u realnom vremenu. Definicija koju ste pročitali je čisto tehnička i zvuči pomalo komplikovano. Ova uopštena tehnička forma „skoro realnost“ može da bude mnogo više od toga i iza nje se nalazi ogroman svet. Naša želja je da približimo ljudima taj ogroman svet kroz malo detaljnija objašnjenja VR tehnologije.

Ukratko Playstation VR je Sonyjev odgovor na Oculus Rift i HTC Vive, ali izveden na malo drugačiji način i sa cenom koja je ipak najjeftinija u toj klasi uređaja.

Da biste lakše stekli utisak o čemu se radi, pogledajte ovaj video, to je najava, tzv. PlayStation VR Worlds - Announcement Trailer: https://youtu.be/yFnciHpEOMI Osnovni VR koncept je prilično stara ideja, ali je kvalitetna realizacija bila veoma teška za ostvarivanje. Neophodna je veoma dobra saradnja hardvera i softvera, koji opet pojedinačno moraju da budu na veoma visokom nivou. Upravo ova zahtevnost uticala je na činjenicu da se tek sada nalazimo na početku VR ere, iako su prvi pokušaji ulaska u VR svet bili prilično davno. Kasnih 60tih i početkom 70tih godina prošlog veka, već je postojala ideja o stvaranju virtuelnog sveta koji bi kontrolisali računari. Naravno u to vreme ovako nešto nije moglo da se sprovede u delo zbog tehničkih ograničenja.

VR kroz istoriju (možete preskočiti ovo, ako želite da se odmah prebacite u realnost i najnoviju tehnlogiju)

SEGA

Davne 1993. godine, na sajmu CES (Consumer Electronic Show), predstavljen Sega VR sistem, prvi za koji bi mogli da kažemo da je moderan. Ovaj sistem je posedovao LCD ekrane, tehnologiju za praćenje pokreta glave i stereo zvuk. Ipak, ostatak hardvera i softvera koji je bio neophodan još nije bio ni blizu potrebnog nivoa, pa je tako prvi Sega VR sistem ostao na nivou prototipa iako su bila najavljena prodaja na tržištu.

NINTENDO

Nintendo, je bio prvi koji je VR sistem uspeo da uvede na tržište, a u pitanju je dobro poznati Virtual Boy sistem. Taj sistem je čuven, ali prvenstveno kao jedan od najvećih promašaja kompanije Nintendo. 32-bitna konzola, zajedno sa „3D naočarama“ i posebnim kontrolerom su reklamirani kao prva PRAVA 3D grafika, ali je to u bilo na nivou monohromatskog prikaza sa veoma lošom rezolucijom. Takav prikaz nije uticao samo na loše iskustvo, već je imao i neke negativne zdravstvene posledice, poput mučnine sa simptomima sličnim morskoj bolesti.

VR danas

Tehnologija je napredovala od prvih nesigurnih koraka ka virtuelnoj stvarnosti. Danas je doživljaj i uživanje u VR tehnologiji dovoljno kvalitetno da korisnicima pruži višečasovnu zabavu. Ogromne softverske kompanije (Google i Facebook) žele da potencijale VR tehnologije iskoriste u posebne svrhe. Pored igrica i zabave, upotrebna vrednost VR tehnologije je ogromna, od velike uloge i pomoći koju može da ima u raznim vrstama treninga i simulacija, preko modernizacije obrazovanja, i tako dalje.

Još informacija o PlayStation VR-u

PS VR je i najjeftiniji i najpristupačniji od svih trenutno aktuelnih VR uređaja, sa maloprodajnom cenom od oko 400 evra (ili oko 500e ako se odlučite za paket u kome su kamera i Move kontroleri). Naravno, uz nabrojane stavke, morate biti i ponosni vlasnik PlayStation 4 konzole, koja je neophodna da bi ceo VR sistem radio kako treba. Evo ga još interesantan promo video: https://youtu.be/-GXvYexMoZY Više od 230 programera i kompanija radi na razvoju preko 160 različitih naslova za PS VR. „Još otkako smo prvi put prikazali PS VR 2014. godine na Konferenciji programera igara stizale su nam mnogobrojne reakcije kako igrača, tako i programera,“ rekao je Endru Haus, predsednik i globalni izvršni direktor kompanije Sony Computer Entertainment Inc. “Da bismo bili sigurni da ćemo moći da pripremimo i isporučimo dovoljan broj PS VR proizvoda kao i veliki izbor softverskih naslova kupcima u celom svetu, odlučili smo da PS VR lansiramo u oktobru 2016. Zahvaljujemo se svima koji ga iščekuju na strpljenju i stalnoj podršci. Izuzetno smo uzbuđeni što ćemo kupcima moći da pružimo neverovatno iskustvo koje omogućava PS VR.” dodao je.

Malo detaljnije o PSVR podršci

Trenutno više od 230 programera i kompanija koje se bave razvojem softvera rade na razvoju softverskih naslova za PS VR, počevši od malih nezavisnih timova, preko velikih studija, sve do najvećih kompanija koje se bave razvojem, kao što su 2K Games i Ubisoft. Broj softverskih naslova koje za PS VR razvijaju navedene kompanije, kao i SCE Worldwide Studios, dostigao je čak 160 naslova, od kojih se preko 50, među kojima su i Eagle Flight (Ubisoft), EVE: Valkyrie (CCP Games), Headmaster (Frame Interactive), Rez Infinite (Enhance Games), Wayward Sky (Uber Entertainment), RIGS: Mechanized Combat League, Tumble VR, Until Dawn: Rush of Blood i PlayStation VR WORLDS, očekuje do kraja godine. Pored toga, Electronic Arts Inc., DICE i Lucasfilm rade na najnovijem Star Wars Battlefront (Electronic Arts Inc.) igračkom iskustvu samo za PS VR. I još pored navedenog, THE PLAYROOM VR koji razvija SCE WWS će svi PS VR vlasnici moći besplatno da skine na PlayStation Store, čim sistem bude pušten u prodaju. Kako bi dodatno podstakla razvoj i ekspanziju PS VR softvera, kompanija SCE je sklopila partnerstvo sa kompanijama za razvoj alata i međuprograma koji će omogućiti razvoj novih inovativnih tehnoloških rešenja i kako bi se unapredila razvojna sredina za PS VR. Sistem ima i Cinematic način rada, koji korisnicima omogućava da uživaju u velikom izboru sadržaja na velikom virtuelnom ekranu dok nose specijalne naočare. Za Cinematic način rada podržane su standardne PS4 igre i video snimci, kao i veliki izbor PS4 funkcionalnosti, uključujući Share Play i Live from PlayStation. Korisnici će na PS VR moći i da uživaju u fotografijama i video snimcima od 360 stepeni koje su snimljene uređajima kao što su panoramske kamere, koristeći PS4 Media Player, sa osećajem kao da se nalaze usred snimljene scene.

PS VR u Srbiji:

U prodavnici Game Centar > PORUČIVANJE PLAYSTATION VR Evo ga još jedan fin Showcase Video: https://youtu.be/cw6x80Qdzak

Specifikacija i pakovanje PlayStation VR:

  • Dimenzije:
  • Headset ~187×185×277 mm / Procesorska jedinica: ~143×36×143 mm
  • Masa: VR headset: ~610g (bez kablova) / Procesorska jedinica: ~365g
  • Displej: OLED, 5,7 inča, 1920×RGB×1080 (960×RGB×1080 po oku), 120 Hz
  • Polje gledanja: ~100 stepeni
  • Senzori: Sixaxisi sistem senzora pokreta (3-osni žiroskop, 3-osni akcelerometar)
  • Povezivanje: VR headset: HDMI, AUX, 3,5mm stereo priključak za slušalice
  • Procesorska jedinica: HDMI TV, HDMI PS4, USB, HDMI, AUX
  • Processor Unit Function: 3D audio procesiranje, Social Screen („mirroring“ mod, odvojeni mod), Cinematic mod
Paket sadrži:
  • VR headset × 1
  • Procesorska jedinica × 1
  • VR headset kabl × 1
  • HDMI kabl × 1
  • USB kabl × 1
  • Stereo slušalice × 1
  • Kabl za napajanje × 1
  • AC adapter × 1