Zašto je Black Myth: Wukong jedan od najboljih naslova za PS5 konzole?
Kada je studio Game Science najavio Black Myth: Wukong u avgustu 2020. godine, malo je ko mogao da predvidi kakav će uticaj ova igra imati na gejming zajednicu. Inspirisana kineskom mitologijom i epskim delom Putovanje na zapad, igra je odmah privukla pažnju svojim zapanjujućim vizuelnim prikazom i obećavajućim mehanikama.
Black Myth: Wukong pripada žanru koji mnogi prepoznaju kao souls-like. Ako nisi ljubitelj teških igara u stilu Dark Souls-a ili Elden Ring-a, ovo možda neće biti tvoja igra, jer ćeš se suočiti sa brojnim izazovima, teškim boss-ovima i čestim umiranjima. Međutim, ono što igru izdvaja jeste duboka povezanost sa kineskom kulturom. Kroz ovu igru ne samo da ćeš istraživati neverovatne svetove, već ćeš upoznati običaje, religijska verovanja, mitove i legende iz Kine, što donosi jedan autentičan osećaj koji malo koja igra može da pruži. Na primer, baš kao što je Witcher 3 približio zapadnoj publici slovensku mitologiju, Black Myth: Wukong nas uči o kineskim bićima kao što su Yaoguai i Lingxuzi. Ovaj spoj mitologije i modernog gejminga čini igru izuzetno zanimljivom za sve koji vole da uče o različitim kulturama kroz igre.
Kada govorimo o borbenom sistemu u Black Myth: Wukong naslovu, možemo reći da je on vrhunac iskustva. U igri se suočavaš sa brojnim protivnicima, uključujući mini-bossove i glavne boss-ove, koji su uvek izazovni. Borba se zasniva na pravilnom tajmingu i izbegavanju napada. Iako možeš koristiti osnovne napade, ono što zaista daje težinu borbenom sistemu jeste potreba za savršenim izbegavanjem napada i pravilnim upravljanjem focus poenima, koji ti omogućavaju snažnije napade. Zanimljivo je da, iako je Wukong prilično težak naslov, za razliku od tipičnih Souls igara, ovde ne gubiš ništa kad umreš. Ovo daje malo olakšanja, jer možeš da nastaviš tamo gde si stao bez velikih kazni, što čini igru malo pristupačnijom za nove igrače ovog žanra. Jedan od najupečatljivijih elemenata igre je upotreba magija i transformacija. Tokom avanture možeš koristiti različite magije, poput zamrzavanja neprijatelja ili pretvaranja u mini-bossove koje si već pobedio. Ove transformacije donose zanimljiv obrt borbama jer možeš preuzeti ne samo njihove napade, već i njihove health bar-ove, što te često može spasiti u kriznim situacijama. Pored toga, opcije kao što je stvaranje svojih klonova da ti pomognu u borbi daju igri dodatnu dimenziju i čine svaku borbu svežom i uzbudljivom.
Vizuelno, Black Myth: Wukong je pravi raj za oči. Korišćenjem Unreal Engine 5 tehnologije, svetovi su neverovatno detaljni, od gustih šuma do mističnih hramova. Likovi su takođe vizuelno fascinantni, od čovekolikih majmuna do mitoloških bića kao što su medvedi, zmije i yaoguai. Svaka scena deluje kao umetničko delo, a boravak u ovom svetu je jedno vizuelno putovanje. Međutim, tu dolazimo do prvih tehničkih izazova. S obzirom na to da su mnoge lokacije u igri slične, lako se možeš izgubiti, što može učiniti potragu za skrivenim predmetima frustrirajućom. Iako ovaj problem ne kvari iskustvo previše, mapa bi svakako bila korisna. Što se tiče boss borbi, one su srž igre i predstavljaju najteže, ali i najuzbudljivije trenutke. Svaki boss ima jedinstven stil borbe i zahteva posebnu strategiju. Neki boss-ovi su izuzetno moćni i mogu te ubiti u samo nekoliko udaraca, što dodatno podiže nivo izazova. Iako nema opcije za pozivanje online pomoćnika ili NPC-a, osećaj postignuća nakon pobede nad teškim boss-om je neprocenjiv.
Igra je teška, ali fer – svaki poraz je lekcija, a svaka pobeda osećaj trijumfa.