Igrali smo Sekiro - Shadows Die Twice!

Testirano na PC-ju!

Priča kaže da, kada je zagrobni život u pitanju, postoji jedan poseban krug pakla kreiran specijalno za ljubitelje SoulsBorne igara. Danas će se toj ekipi pridružiti i svi oni koji su oduševljeni težinom Sekiro: Shadows Die Twice - najnovijeg naslova veoma popularnog Japanskog studija From Software. Iako Sekiro nema nikakve veze sa SoulsBorne igrama kada je priča u pitanju, njeni gameplay mehanizmi će izgledati vrlo poznato budući da se duboko oslanjaju na ono što smo od From Software-a već viđali ranije.

E sad, moram odmah da vam skrenem pažnju na jednu veliku LAŽ u imenu ove igre, ovo vezano za "Die Twice" ... Ovo je igra za koju važi ono zlatno From pravilo, budite spremni za umirete, i umirete, i umirete, i umirete .... shvatate već. Ali shvatite sve ovo što sam dosad napisao samo kao jednu malu šalu, jer ova igra ponovo uspeva da ponudi sve ono što SoulsBorne igre čini tako misteriozno privlačnim, menjajući iz korena način kojim ćete pristupati borbi.

Smeštena u feudalni Japan, priča ove igre prati tzv. Vuka, Šinobi ratnika zaduženog za zaštitu "Božanskog Naslednika", deteta koje poseduje ključ besmrtnosti.

U isto vreme veliki vojskovođa Geničiro pokušava da se dočepa te besmrtnosti kako bi spasio svoj klan. U neizbežnom fajtu između Geničira i Vuka, Vuk izvlači deblji kraj kada mu Geničiro odseca levu ruku. Za jednog Šinobija bi ovo svakako bilo gore od smrti, da nije misterioznog "kipara" koji na mesto odsečene ruke ugrađuje genijalnu kreaciju koja će Vuku omogućiti pregršt raznovrsnih dodataka, poput sekire, vaternog oružija ili čak grappling kuke.

Upravo ta kuka, koja će vam za razliku od ostalih dodataka odmah od starta biti dostupna, donosi ovoj igri nešto što u ranijim SoulsBorne igrama nismo imali priliku da vidimo - Vertikalnost! Ne kažem da je to falilo prethodnicima, ali ovde itekako ima smisla unoseći nove elemente u već ustaljen način igranja.

Sekiro, primetićete od samog starta, krasi jako brza i bliska borba gde je napad najbolja odbrana, i ovo je takođe jedan od najvećih odmaka od ustaljene i dobro isprobane prakse linearnog kretanja i izbegavanja udaraca protivnika. Međutim, neprijatelja ima na pretek i blisko suočavanje čak i sa samo dvojicom istovremeno rezultiraće neizbežnom smrću.

Kuka vam pomaže da se "vinete u visine", priđete neprijateljima s leđa ili visine i na taj način "razredite" bojno polje.

U momentima kada do borbe neizbežno dođe videćete da je precizan tajming prilikom blokiranja udaraca možda i najvažniji faktor koji će odlučiti pobednika svake mini bitke. Health nivo glavnog junaka je izuzetno mali, pa će savršena koordinacija pokreta biti veoma važna prilikom igranja. Pravilno izbegavanje ili još bolje pariranje udaraca uticaće negativno na tzv "Držanje" ili "Stav" protivnika. Svaki njegov promašaj, i svaki vaš kontra udarac otvoriće vam "vrata" da ga lakše dokrajčite.

Još jedan interesantan aspekt igre krije se u drugom delu samog imena igre - "Die Twice" - reč je o tehnici rezurekcije.

Svaka vaša smrt pružiće vam još jednu šansu da popravite stvar. Zli jezici bi rekli da to From Software u stvari želi samo da vas ubije još jednom. Ali, šalu na stranu jednom kada iskoristite ovu priliku, igra će vam dati mogućnost da ubijanjem što više neprijatelja napunite tzv. „merač“ koji će vam omogućiti da ovu sposobnost koristite više puta. Međutim u realnosti pre će se desiti da ponovo umrete i tada će vas igra dodatno kazniti vraćajući vas najčešće na sam početak tog nivoa ili još gore, ponekad i na sam početni hub. Ovo potonje je jedan od prilično frustrantnih elemenata igre, a razlog leži u čudnom sistemu checkpoint-a. U SoulsBorne igrama su to bile logorske vatre, ovde su to mali spomenici ili idoli. Princip je identičan u praksi.

Čisto ako ste pomislili da ova rezurekcija olakšava igru, mogu odmah da vas razuverim. Probleme sa izazovom koji ova igra predstavlja imaće čak i najiskusniji Souls igrači – pričam o onima koji su savladali jezivo teški Demon`s Souls na PS3 u punih 18-20FPS-a :D. Ali to je nekako i čar ove igre. Da teška je, ali ako pažljivo pristupite borbi i krenete da analizirate stil borbe svakog neprijatelja vrlo brzo ćete „ući u štos“ sa odzivom na napade i u tom momentu euforija koju budete osećali biće mnogo intenzivnija nego da ste lagano prelazili igru na nekom Easy setting-u. Ali do tog momenta očekujte da vas igra totalno slomi.

U današnje vreme igre vam nude da fizičkim novcem otključavate progres vašeg karaktera, što je verovatno jedna od najvećih uvreda za pojam titule GAMER. From Software, čak i pod izdavačkom palicom Activisiona, uspeva još jednom da ponudi igru koja nudi prelepu priču, smeštenu u vrlo interesantno i intrigantno okruženje, ispunjenu izazovima koji na prvi pogled izgledaju nemogućim, ali su kreirani tako da vas nateraju da posvetite pažnju i uložite vreme u njihovo rešavanje. Na taj način Sekiro zaista poštuje pojam samog IGRAČA, kao osobe koja je izdvojila svoj teško zarađeni novac kako bi doživela pravo gaming iskustvo!

Igru je testirao : Vladimir Pejić

IGRU MOŽETE PORUČITI OVDE > Sekiro - Shadows Die Twice