Oninaki je najnoviji JRPG naslov čuvenog Tokyo RPG Factory developer tima i za razliku od njihovih dosadašnjih igara, ovde po prvi put vidimo veoma hrabre iskorake u razvoju ovog vrlo specifičnog žanra.

I am Setsuna i Lost Sphear išli su na sigurno, a to je predanost ka onom najčistijem JRPG iskustvu kakvo se moglo doživeti i pre dvadesetak godina, uz naravno impresivan storytelling, što je i inače uobičajeno za Tokyo RPG Factory. JRPG puristi su nema sumnje uživali, ali da bi ovaj žanr mogao privući i neku novu (čitaj mlađu) publiku, potrebno je uvesti i neke novitete. Oninaki naravno neće izmeniti ovaj žanr iz korena, ali se bavi nešto drugačijim temama.

oninaki 1

Igra vas stavlja u ulogu stražara Kagachija, duhovnog ratnika koji uspostavlja balans između života i smrti u ovom pomalo čudnom svetu, u kojem smrt predstavlja reinkarnaciju, pa samim tim i samo jedan od koraka u evoluciji pojedinca, dok se bilo kakvo oplakivanje ili žaljenje za preminulima smatra rizikom, budući da priziva demone iz zagrobnog života.

Kagachi poseduje moći prelaska iz našeg u zagrobni život koji se ovde naziva Veil. Ovo je npr. i vrlo interesantno iskorićeno kako bi prelaženjem iz jedne u drugu dimenziju igrač u stvari imao više načina za otkrivanje zagonetki, rešavanje problema itd. Mehanika je vrlo jednostavna ali i vrlo efektna, vezujući se direktno za samu priču. Neko od vas će se verovatno setiti igre Giana Sisters: Twisted Dreams koja je koristila menahiku vrlo sličnu ovoj.

Oninaki 2

Prelazak u Veil sa sobom donosi i borbu sa čudovištima iz zagrobnog života, kao i specifične sisteme i načine borbe. Kao duhovni ratnik Kagachi poseduje i mogućnost prizivanja vrlo specifičnih "demona" koje koristi kao pomoćnike u borbi. Ti demoni međutim pripadaju vrlo specifičnoj kategoriji likova budući da predstavljaju osobe koje su završile u zagrobnom životu i nikada nisu uspele pronaći spokoj.

Svaki od Demona poseduje drugačiju vrstu oružija kao i veliku listu veština koje možete otključavati.

Osim što vam tokom igre pomažu, svaki od njih poseduje i vlastitu priču, motivacije, želje itd. Sve to će naravno biti prožeto kroz priču same igre pa se možete već unapred radovati svakoj od ovih sporednih, a opet ništa manje važnih priča koje nudi Oninaki.

Oninaki 3

Combat sistem je nažalost pomalo dosadan, zahteva tek konstantno lupkanje po tipkama, dok se u svemu jedino izdvajaju specijalni skilovi Demona. Iako je svaki drugačiji, ono što im je zajedničko je impresivan vizuelni spektakl koji će uvek ispratiti povlačenje ovakvih poteza tokom borbe.

Ono gde osim borbe Oninaki dodatno razočarava je i raznovrsnost samog sveta. Dizajn istog je poprilično šaren i simpatičan, ali i poprilično prazan. Neprijatelji veoma brzo dosade budući da nisu preterano raznovrsni, a i sama mehanika prelaženja iz normalnog u zagrobni život često ne vodi ničemu, kao ni tzv. tamanjenje neprijatelja budući da se već pri povratku svi oni respawn-uju na istim lokacijama.

Oninaki 4

Kada se sve uzme u obzir Oninaki uspeva da prebaci prosek kada su ovakve igre u pitanju, donošenjem noviteta koji iako preko potrebni JRPG igrama ovde ipak nisu uspeli u potpunosti da oduševe ili ostanu upamćeni. Gameplay mehanika promene dimenzija je vrlo interesantna ideja, koja je mogla biti još malo bolje razrađena u praksi, a i combat sistem povremeno uspeva da oduševi specifičnim demonskim skilovima. Ako ste istinski JRPG fan i tražite nešto što će vam malo osvežiti gaming kolekciju ovu igru treba uzeti u obzir, ali pitanje je koliko će novih fanova uspeti da privuče ovom žanru, a to je u osnovi i bila inicijalna zamisao.

Testirao: Vladimir Pejić