Ni No Kuni 2 - Revenant Kingdom RECENZIJA

26. mart 2018. 37 pregleda

Ponovo se u našoj Playstation 4 Pro test mašini našao jedan “nastavak” popularnog gaming serijala (Attack on Titan 2 RECENZIJA), doduše ključna razlika u odnosu na A.O.T. 2 leži u činjenici da Ni No Kuni 2 drastično bolje iskorišćava snagu Playstation 4 Pro konzole nudeći 4K prikaz sa punom 10-bit HDR paletom boja. Ovo namerno naglašavam u samom startu iz razloga što Ni No Kuni 2, kao i njen prethodnik, predstavlja vrhunac artističkog Cel-Shaded prikaza. Ovo je veliki uspeh za igru ako smo svesni činjenice da saradnja sa legendarnim Studiom Ghibli ovde ipak nije obnovljena, pa ako ste se pribojavali da će nastavku faliti onog anime “šmeka” možete biti bez brige.

POTPUNO NOVA PRIČA

U osnovi, Revenant Kingdom se ne nadovezuje direktno na priču originala budući da obrađuje mnogo kasniji vremenski period, gde se u centru dešavanja, igrom slučaja našao mali dečak po imenu Evan Pettiwhisker Tildrum, naslednik trona Ding Dong Dell kraljevstva. Ali Evan nije običan dečak. Ako već iz samog imena (whisker – mačiji brk) ili sličica niste zaključili, Evan pripada takozvanoj Grimalkin rasi koja predstavlja kombinaciju ljudi i mačaka. Ako mislite da je to čudno, druge rase koje ćete sretati u ovoj igrivoj basni su miševi, mačke, psi … naravno sve u obliku, i sa karakternim osobinama ljudi, uključujući sve njihove vrline ali i mane. Na dan svog krunisanja, Evan biva zbačen sa vlasti i proteran iz svog doma u organizovanom puču. U izgnanstvu, umesto da planira povratak na svoje “zasluženo” kraljevsko mesto, Evan odlučuje da ovo u potpunosti napusti i osnuje svoje vlastito kraljevstvo, lišeno svih briga i problema ovog sveta u kojem će njegovi podanici i narod “živeti srećno do kraja života”. Na ovaj način developer Level-5 stavlja do znanja da Ni No Kuni 2 donosi potpuno drugačiji narativni ton od prethodne igre. Poput glavnog junaka prethodne igre, Olivera, Evan takođe u samom startu Revenant Kingdom-a doživljava tragediju. Gubitak oca, aktuelnog kralja Ding Dong Dell-a stavlja ga u situaciju da kao mali i naivni dečak mora u potpunosti preuzeti titulu za koju je očigledno nespreman. Šta više, u puču koji sledi Evan ostaje i bez svoje majčinske figure u vidu Arabnelle, njegove guvernante koja ga je odgajila.  Međutim, glavna razlika između originala i nastavka nalazi se baš u svemu što dolazi nakon ovih tragičnih događaja. I dok Oliver u prvoj Ni No Kuni igri prolazi kroz vrlo uverljiv emotivan i težak period u životu, koji će vas momentalno uvući u priču i naterati da itekako brinete o likovima, Evan je već u sledećem poglavlju priče i dalje ono potpuno bezbrižno dete, lišeno bilo kakvih emocija, empatije i neke dublje pozadinske priče. Slična stvar je i sa karakterima koje sreće na svom putovanju (Roland, Tani …). To naravno ne znači da je glavni lik bezosećajan, ali se čini da mu je glavna motivacija, kada treba pomoći nekome u nevolji, samo lični interes. Evan je kralj, samo zato što on sam tako kaže, i to je nešto što apsolutno niko ne pokušava čak ni da preispita. Moram vam priznati da mi je ovakav pogled na glavnog karaktera, za kojeg bih se trebao vezati, totalno poremetio čitav odnos sa ovom igrom. Nije dobar znak kada vas igra uopšte ne uvuče u svoj svet onako kako bi trebala i kada ni najmanje ne brinete o tome kako će njen glavni protagonista završiti svoju avanturu. Čak štaviše, sporedni likovi koji ga prate dolaze sa dosta zanimljivijim pričama, koje ipak nažalost nisu uopšte dublje razrađene. Još jedan od problema zbog kojih Revenant Kingdom itekako pati kada je prezentacija u pitanju vezan je za glasovnu glumu, tačnije potpuni nedostatak iste. Neverovatno je koliko su retke situacije kada ćete zaista čuti glasove karaktera koje igra prati, čak i onih najvažnijih. 95% dijaloga u igri predstavljeno je titlovima, što je neverovatan propust pogotovo kada čujete koliko su ti (vrlo retki) glasovi sjajno urađeni. Praćenje same priče tako postaje prava muka, a što je još gore dodatno vas udaljava od likova. Drugačije je kada u glasu nekog karaktera čujete i prepoznate emociju i ton kojim se isti obraća, jer baš zbog toga ovakve stvari i postoje. Na sreću ostatak igre je vrlo kvalitetno osmišljen i prezentovan. Otkačeni side-questovi i česti komični trenutci učiniće svaku od lokacija koju budete posećivali dodatno zanimljivijom, a same lokacije predstavljene su na posebno zanimljiv način. Goldpaw je kao jedna od prvih većih lokacija predstavljen kao Azijski “fortune cookie” grad, gde sudbinom svega što se njegovim stanovnicima dešava upravlja Fortuna lično. Jednostavnim bacanjem kockice upravlja se životima svakog stanovnika, što naravno otvara prostor za manipulacije raznih vrsta. Tu je i masivni vodeni svet Hidropolisa, čije stanovnike u svakom trenutku poput Orvelovog Velikog Brata prati gigantsko oko … Svaka od lokacija natrpana je side questovima, od kojih će velika većina biti oni standardni fetch questovi, ali sa jednom bitnom razlikom u poređenju sa većinom sličnih RPG-ova. Ta razlika leži u benefitima koje vam uspešno rešavanje istih donosi. Pored neizbežnog materijalnog loot-a u vidu određenih namirnica, novih oružja i sličnih drangulija uspešan quest dovodi u vaše kraljevstvo novog stanovnika.

KINGDOM BUILDER MOD

Tu dolazimo do još jednog potpuno novog elementa ove igre – građenja kraljevstva. Tzv. Kingdom Builder je baš kao što mu i ime kaže – simulacija izgradnje kraljevstva gde ćete trošiti većinu resursa koje ste tokom rešavanja zadataka dobijali i na taj način graditi nove delove svog kraljevstva. Svaka od osoba koju pridobijete na svoju stranu može imati krucijalan značaj u radu i funkcionisanju neke od specijalnih građevina. Nivo njihovog iskustva i kompetentnosti omogućiće vam “istraživanje” novih tehnologija, čini, elemenata koje možete koristiti u borbama … spisak je praktično neograničen. To je ujedno i ono što će vas voditi ka rešavanju što više dodatnih ali i nekih opcionih zadataka. Činjenica da možete direktno uticati na razvoj i napredak vlastitog kraljevstva i to na nekoliko različitih nivoa dodatno produbljava ovakvu vrstu dodatka, što jasno govori da je developer uložio poseban trud da ovo i realizuje. https://www.youtube.com/watch?v=5p5BsP_9nI4

REDIZAJNIRAN COMBAT SISTEM

Ono gde Revenant Kingdom ipak pravi najveću razliku u odnosu na original je svakako potpuno izmenjen combat sistem, i ovo je jedna od onih itekako poželjnih promena koje smo svi očekivali. Zaboravite na nekadašnji turn-based stil borbe, Revenant Kingdom koristi dinamički real time fajt koji pritom igru drži čvrsto “zapečaćenu” na stabilnih 60FPS-a čak I kada se bukvalno sve na ekranu ispuni neverovatnim šarenilom i psihodeličnim efektima raznoraznih magija, brzih i sporih napada kao i posebnih attack formacija koje kreiraju vaši novi saputnici u vidu Higldija. Higldiji su novina u combat gameplay mehanici i najbolje bi se mogli opisati kao Pikmini. Postoji ih nekoliko vrsta i svaka od njih će na neki poseban način pomagati vama i vašim saborcima u borbi. Ulazak glavnih junaka u borbu može se realizovati na nekoliko načina. Prvi sa kojim ćete se sretati je kada prilikom putovanja velikom mapom naletite na razne protivnike predstavljene u vidu popularnih JRPG Chibi lutkica. Drugi način srećete kada istražujute raznorazne pećine, I ovde je sve odrađeno u realnom vremenu, budući da za ulazak u borbu nije potrebno prelazici u specijalne zatvorene borbene arene. Naravno, sve ovo je posledica samog dizajna igre koji otvorene sekcije predstavlja u drastičnoj disproporciji, tačnije kao minijaturu sa već pomenutim chibi dizajnom karaktera. Tokom samih borbi, ali i širom čitavog sveta pronalazićete dosta loot-a, što od otvaranja specijalnih kovčega ili od poraženih neprijatelja i ovo je jedna od boljih stvari budući da eliminiše tzv. Grind. Jedna od pomalo bespotrebnih combat mehanika su Skirmish bitke, koje će se u potpunosti odvijati u Chibi stilu. Reč je doduše o potpuno bespotrebnom dodatku, koji pritom u igri nema gotovo nikakvu važnost pa savetujemo da ga preskočite i jednostavno ne gubite vreme. Bitke će vam generalno donositi Combat bodove koje na vrlo zanimljiv način, uz pomoć Tactic Tweaker-a, možete koristiti da napravite kvalitetniji balans vlastitog borbenog stila. Želite da vam pobeda donese više XP-a i manje building materijala, želite da budete efikasniji u borbi sa određenom vrstom neprijatelja ili da vam igra daje više “opreme” i oružja, a manje novčića … Sve je ovo moguće vrlo lako podesiti, a posledice su itekako pozitivne ako naravno pametno rasporedite sve. Ono što bi neki od vas mogli zameriti ovoj igri, po pitanju combat sekcije, bila bi svakako lakoća kojom prolazite kroz većinu bitaka. Kada bez nekog većeg izazova savladate specijalno izdvojenog karaktera na mapi, okruženog magičnom tamnoljubičastom aurom, i igra vas pritom upozori da je isti nekih 15ak levela iznad vas, onda možete zamisliti koliko je laka borba sa protivnicima na vašem nivou. Ono gde ćete osetiti bilo kakav izazov je svakako borba sa Kingmakerima, tzv. Bossovima svake bitnije lokacije. Međutim ovde je taj izazov predstavljen samo kao dužina trajanja takve bitke, budući da će čak i kombinovana snaga vas i vaših saboraca nanositi tek simboličnu štetu po Kingmakera. Tu je onda samo pitanje toga da izdržite tih 15ak minuta dok mu health level ne dođe do nule.

ZAKLJUČAK

Sve u svemu developeru u neku ruku treba odati i priznanje. Napraviti kvalitetan nastavak na jednu od “najvoljenijih” igara prethodne generacije konzola je neverovatno težak poduhvat, u kojem su oni ovde delimično i uspeli. Ni No Kuni 2 donosi gomilu novina koje su ispale sjajno, Kingdom Builder mod koji je na vrlo originalan način vezan za sve ono što radite u regularnom delu priče možda je i najbolji novi dodatak. Uz to treba naglasiti i činjenicu da igra izgleda i radi perfektno (4K HDR). Sjajnom combat sistemu ipak fali dodatnog izazova kada su sami protivnici u pitanju, dok je razvoj likova i sama priča koja vas vodi kroz ovo 30-časovno putovanje verovatno i najslabiji deo kompletnog paketa. Ostaje još samo da vidimo da li će dve najavljene ekspanzije doneti “proširenje” priče glavnih karaktera, jer bi u tom slučaju Ni No Kuni 2 Revenant Kingdom mogao bez problema da se iskupi za neke od navedenih narativnih nedostataka.

Testirano na: PlayStation 4 Pro konzoli Testirao: Vladimir Pejić