Far Cry: New Dawn -RECENZIJA!

Far Cry: New Dawn -RECENZIJA!
8. mart 2019. 139 pregleda

Far Cry: New Dawn -RECENZIJA!

Igrali smo novi Far Cry!

Testirano na PS4 Pro!

Far Cry New Dawn je igra koja nekim čudom uspeva da prkosi logici glavnog negativca Far Cry 3-ke, Vaasa Montenegra! Za one koji se ne sećaju o čemu ovde govorim, Vaas je postao poznat čak i pre izlaska trojke, po svojoj čuvenoj "Definiciji ludila".

U osnovi, ponavljajući iste poteze iznova, očekujući da se konačni ishod promeni ravno je ludilu, tako bar kaže Vaas. Pa tako New Dawn predstavlja već petu varijaciju formule koju je Ubisoft kreirao još pre 7 godina, u Far Cry 3-ci. I odmah u startu vam mogu reći da je Ubisoft ovog puta uradio takozvani „asset flip“, ali sa vrlo pozitivnim rezultatom - igra je jako zabavna, iako praktično ne donosi apsolutno ništa novo.

Ono gde se ipak Vaas-ova definicija potvrdila je svakako sama prodaja. Pošto je moj review sample kasnio poprilično, u međuvremenu smo dobili i informacije da se New Dawn prodao izuzetno loše u prvim danima, gde je potražnja za igrom bila čak 86% manja nego za FC5, i nekih tri četvrtine manja u odnosu na FC: Primal. Međutim to što se igra slabo prodaje ne čini je nužno i lošom.

Priča se po prvi put u ovakvim Far Cry spin off verzijama nastavlja direktno na prethodnika. Nekih 17 godina nakon što su Hope County, pa i čitava planeta, opustošeni u nuklearnoj apokalipsi, priča prati stanovnike post-apokaliptičnog Hope okruga. Interesantno je da je Ubisoft ovde ipak napravio jednu malu izmenu, uvodeći tek blage RPG elemente, poput raznovrsnije klasifikacije neprijatelja tzv. Health barovima, koji se skaliraju prema snazi, činovima itd. U teoriji zvuči kao dobra ideja, u praksi je tek kozmetička promena. Štaviše, neki od jačih neprijatelja na ovaj način postali su samo još veći "sunđeri za metke" nego pre. To baš i nije neka inovacija, ako ćemo iskreno.

Jedna od npr. jako dobrih stvari ovde je smanjeni obim igre. Koliko god ovo zvučalo čudno, tih 15ak sati koliko će vas New Dawn zadržati u svom svetu ispunjeno je sa toliko akcije i dešavanja (pogotovo u drugoj polovini igre kada na scenu stupe i superhuman mutacije i nadogradnje vašeg lika) da ćete biti potpuno zadovoljni. I da, ovo jeste taj isti shooter koji ne zahteva aktivaciju moždanih vijuga, ali je tako prokleto zabavan da se i ne trudi da postavi nove standarde. Pošto sam istovremeno testirao i novi Metro Exodus, mogu vam reći da mi je prijalo malo odmoriti mozak u New Dawnu, nakon onog izuzetno kompleksnog shootera ispunjenog konstantnom potrebom za oprezom i taktiziranjem. Čisto da ne shvatite pogrešno, Metro je DALEEEKO bolja igra, ali me je New Dawn ipak mnogo više zabavio.

Još jedna od novih stvari u New Dawn-u, koja je pritom i jako dobro izvedena su takozvane „Ekspedicije“! Reč je izdvojenim misijama koje će vas tokom igranja voditi na lokacije izvan regularne mape, inače nedostupne u regularnom gameplay delu igre.

Ovo je verovatno i najzabavniji deo New Dawn-a jer donosi potpuno nove i vrlo originalne ideje, kakve npr. nisam video u Far Cry 5-ici. Ako je jedna stvar sigurna, to je da će ovakvih misija definitivno biti mnogo više u nekom novom, glavnom, nastavku Far Cry serijala. Ovde smo dobili jako dobar primer kako bi igra mogla napredovati u budućnosti (a da ne ode u Battle Royale vode :D).

Kada su negativci u igri u pitanju, primetili ste da ih dosad nisam ni pominjao. One dve sestre koje su se motale po promotivnim trejlerima su ispale toliko nebitne da ih ne vredi ni pominjati, a banda koju vode tzv. Highwaymen su tek novo fensi ime za ustaljene Far Cry negativce koje ćete tamaniti u igri na svakom koraku. A da bi to bilo moguće, Ubisoft je bukvalno prebacio sva oružija iz Far Cry 5-ice, malo ih ofarbao, ukrasio nekim krpicama ... Ali neću da grešim dušu, iako su sva oružija potpuno ista kao i do sada, za New Dawn je ipak kreirano i jedno novo – Saw Blade Launcher. Reč je o vrlo zabavnom stealth oružiju, sa brutalnim rikošet mogućnostima, ali i nebrojenim nadogradnjama koje će ga kroz igru učiniti dodatno moćnijim i zabavnijim.

Vizuelna prezentacija je ovde zaista impresivna, i iskorištava one AAA produkcione osnove Far Cry 5-ice, nadograđujući dodatno par grafičkih detalja.

Playstation 4 Pro na kojem sam igru testirao, pokreće je u pomalo čudnoj „3K“ rezoluciji od 2880x1620, ali u Dunia Engine-u koji je toliko ispoliran da ni u jednom momentu Frametime u igri nije mrdao od zaključanih 33.3ms. Ovo me je po fluidnosti podsetilo čak na Horizon Zero Dawn, kada je optimizacija u pitanju. Stilski gledano, ovaj Far Cry je dosad verovatno i najšareniji. Posebnu korist od ovoga imaće vlasnici 10-bit HDR televizora, budući da je Ubisoft ponovo odradio maestralan posao i na tom polju. Jedina igra od koje očekujem da ovo šarenilo nadmaši biće verovatno Rage 2, koji takođe stiže uskoro.

Dakle, kada se sve sumira, Far Cry New Dawn poput Blood Dragon i Primal igara predstavlja spin off – međutim ovog puta nedovoljno drugačiji i velik da ponese naziv Far Cry 6, a opet i nedovoljno mali da bude deo onog FC5 Season Pass-a. Dodatno ga izvlači i solidno niža cena od ustaljenih AAA cifri, a pokopava to da osim tipične mindless zabave ne donosi gotovo ništa što bi ga učinilo nekom must buy kupovinom.

Igru je testirao : Vladimir Pejić

IGRU MOŽETE PORUČITI OVDE > FAR CRY NEW DAWN