DARK SOULS™: REMASTERED Game Centar RECENZIJA!

25. maj 2018. 78 pregleda

Iako se danas mnogima može učiniti kako imamo više remastera nego novih i originalnih igara, u slučaju igre koja se ovih dana našla na našoj recenziji, jedan ovakav remaster je vrlo pozitivna stvar.

Već u startu vam možemo reći da se From Software poprilično potrudio kada je optimizacija ekstremno popularnog Dark Souls-a na novim konzolama u pitanju. Međutim, vratimo li se u sada već davnu 2011. kada se ova igra originalno pojavila na Xbox 360 i PS3 platformama, mnogi od vas će se setiti kako je Dark Souls na obe platforme patio od raznih tehničkih problema, koji su ovo ionako pretešku i izazovnu igru tada učinili višestruko težom.
Kada imate naslov koji traži smirenost i najviši nivo koncentracije, sigurno ne želite da joj framerate bude razbacan na sve strane, često padajući ispod one poželjne granice od 30 sličica. PC verzija, koja se pojavila godinu dana nakon konzolnih verzija, nije popravila puno toga u startu, ali je moderska zajednica ipak uspela da aktivnim angažovanjem ispravi određene probleme koji su prožimali ovaj PC port. Danas, 7 godina kasnije dobijamo verziju koja na standardnim Playstation i Xbox konzolama radi u savršeno glatkih 60 sličica u sekundi, na mnogo čistijoj 1080p rezoluciji, i dolazi sa podrškom za podjednako fluidno gameplay iskustvo u 4K UltraHD rezoluciji na jačim verzijama, poput PS4 Pro koju smo mi imali na testu.

U osnovi ovo je potpuno identična igra, opremljena svim dodatnim sadržajima (Artorias of the Abyss DLC) i tehnički unapređena sa par tweak-ova u sistemu menija. Grafika nažalost nije doživela remake u vidu obnovljenih tekstura, već je krasi tek standardno povećana rezolucija (u odnosu na LastGen konzole) i par vrlo lepih grafičkih poboljšanja kada su senke, particle efekti i osvetljenje u pitanju. Zbog toga ovaj Remaster u pojedinim scenama može izgledati vrlo lepo (Anor Londo, Undead Burg), a onda već u nekoj narednoj "grozno" (Sen's Fortress i The Depths izgledaju prilično zastarelo). Međutim, sve to je stvarno manje bitno kada osetite tu savršenu fluidnost koju vam pruža 60 sličica u sekundi. I što je možda još i bolje, taj framerate ostaje gotovo potpuno zaključan čak i kada ste okruženi hordama neprijatelja u Blighttown-u, ili samo tražite dodatni loot u The Depths. Ako ste igru igrali na starijoj generaciji konzola onda znate tačno na šta mislimo.

Ako na stranu stavimo ova tehnička poboljšanja, ovaj Dark Souls, je identičan onom starom po svemu ostalom. Lokacije neprijatelja, item-i, izgled HUD-a, menija ... sve je potpuno nepromenjeno. Ovo pominjemo jer postoje neke stvari koje je developer mogao pozajmiti od nastavaka, koje bi eventualno ispravile određene nedostatke same igre, tj. ublažile par uobičajenih greškica u dizajnu i mehanici određenih stvari. Ovo inače nije nerazumno ako se setimo šta je BluePoint Games pre par godina uradio sa Nathan Drake kolekcijom igara, gde su određeni gameplay mehanizmi kasnijih igara implementirani u prvu i tako je učinili još boljom.

Kada je Multiplayer u pitanju doduše, neke stvari su značajno unapređene. Umesto podrške za dosadašnja četiri igrača, Arena sada omogućava okršaje između njih šest, a prisustvo dedicated servera kao i mogućnost kreiranja privatih mečeva omogućavaju da se Multiplayer igra isto kao i u novijim Souls igrama. To takođe znači i da vas igra nikada neće upariti sa višestruko snažnijim protivnikom, kao i da sada mnogo lakše možete zaigrati Multi upareni sa vašim prijateljima. Čak i ako se desi da su vam prijatelji nižeg levela od vas, igra će vaš level automatski prilagoditi njihovom. Što se PvP sesija tiče, napravljene su određene izmene kada je količina dostupnih healing opcija u pitanju. Omogućeno je korišćenje samo i isključivo Estus Flask-ova, čiji je broj pritom smanjen na pola. Sve ovo je doprinelo stvaranju još većeg izazova pogotovo kada se borite protiv fantoma.

Na kraju, kada se sve sabere Dark Souls Remastered ima našu punu preporuku. Sve ono što je bilo sjajno u originalu, ostalo je podjednako sjajno i u obnovljnoj verziji, a sve ono što je mučilo igru sada je u potpunosti ispravljeno, naravno tu pre svega mislimo na zloglasni Blighttown ;). Jedina nepoznanica u svemu ovome je - kome je From Software zaista namenio ovaj Remaster. Okoreli fanovi su vidno ostali uskraćeni za neke stvari koje su mogle biti napravljene kao omaž istima, dok bi nove fanove serijala (čast izuzetcima), pogotovo one koji su se u Souls priču uključili sa trojkom ili Bloodborne-om, mogle odbiti isprane teksture i prilično "jednostavan" izgled same igre, pogotovo u poređenju sa trojkom. Naš savet je - spremite se da "umrete" na svakom koraku ali ne odustajte, jer vas čeka pravi spektakl.

Dark Souls Remastered možete već sada nabaviti u Game Centru po izvanrednoj ceni: --- KLIKNI OVDE ZA PONUDU ---