Testirali smo novi naslov Remedy Entertainmenta - Control!

9. septembar 2019. 40 pregleda

Igra je testirana na Playstation 4 Pro konzoli i HDR10 kompatibilnom 4K televizoru, i na sreću na Pro verziji nije ispoljavala tehničke poteškoće, kao na baznoj verziji ove konzole.

Control je najnoviji naslov Remedy Entertainmenta, tima koji je već dobro poznat po hit igrama poput Max Payne-a, Alan Wake-a i Quantum Break-a, i red bi bio da proverimo da li ova paranormalna avantura može da ispuni ta ogromna očekivanja.

Remedy Entertainment je čak i mnogo pre Controla postao poznat po vrlo apstraktnim temama, koje su se uvek graničile ili u potpunosti prelazile u paranormalnu tematiku. Max Payne i Alan Wake su svojim kultnim statusima među igračima jasno pokazali da se od ovog developera jako puno očekuje, pa je naravno bilo veoma veliko iznenađenje kada Quantum Break nije uspeo da ponovi taj uspeh. Nakon Quantum Break-a da budem iskren i sam više nisam verovao da Remedy može bilo šta interesantno da ponudi, pa su očekivanja od Controla bila jako niska. Toliko niska da čak nisam pratio ni trejlere, niti me je interesovalo kada ovaj naslov izlazi. Uticalo je tu malo i to što igra vizuelno i po pitanju određenih gameplay mehanika dosta podseća na Quantum Break.

Control game 1

Na svu sreću Control kao igra u celini daleko više vuče ka onim legendarnim Remedy naslovima, pozajmljujući pritom samo one najbolje delove Quantum Break-a. Nivoi destrukcije okoline, kao i modularnosti levela kroz koje se krećete prevazilazi sve ono što je ova igra nagoveštavala da će biti, dok je potpuno abnormalni način storytelling-a čini neverovatno misterioznom i nepredvidljivom.

Prvih par sati vam apsolutno ništa neće biti jasno, ali bez brige to je sasvim OK budući da je uvođenje u veoma kompleksnu priču zahtevalo takav pristup. Vi kao igrač nalazite se u ulozi Jesse Faden, vrlo nekonvencionalne heroine, koju život ispunjen misterijama dovodi u centar Manhattan-a gde pronalazi "Najstariju Kuću" - misterioznu zgradu Federalnog biroa Kontrole, ispunjenu neverovatnim tajnama, portalima u druge realnosti i objektima velike moći, koji su u stanju da unište svet ukoliko nađu svoj put van ove zgrade. Kao veliki ljubitelj SciFi-ja tokom kompletnog playthrough-a dobijao sam vajb serija poput The Fringe-a i Doctor Who-a. Čak štaviše, priča u Controlu bi daleko više imala smisla kao neka Netflix serija, bar u poređenju sa onim live action pokušajem iz Quantum Break-a.

Control game 2

Ono što je meni bilo posebno interesantno i drugačije od većine drugih naslova, je da Jesse Faden od samog starta igre dospeva do funkcije novog direktora Najstarije Kuće, i to tako što dolazi u posed tzv. Servisnog Oružija - inteligentnog "pištolja" koji se po želji transformiše u sačmaru, bacač raketa, automatsku pušku i bukvalno sve što možete zamisliti.

Pored fizičkog, Jesse zahvaljujući ovom pištolju dobija i psihičke moći koje tokom igranja možete drastično razvijati i to u pravcima koje vi želite. I iako deluje kao da u igri imate tek jedno oružije, Control uspeva da vas natera da kombinujete sve što vam je na raspolaganju, stvarajući tako jedno od najdinamičnijih gameplay iskustava ikada.

Neprijatelji protiv kojih ćete se boriti variraju od naravno generičkih tzv. foot soldiera koje ćete tamaniti sa velikim uživanjem, pa sve do nekih izuzetno intrigantnih i vrlo izazovnih Boss-ova. Nešto što se poprilično izdvojilo dok sam igrao Control bio je neverovatan pristup side misijama. Pored ustaljenih fetch questova, koji ovde i nisu toliko iritantni, igra će vas ponekad odvesti u neverovatnim smerovima, ali samo ako se usudite da istražujete delove nivoa koji baš i nisu jasno naznačeni. Dešavalo se da prolaskom kroz neka nasumična vrata "zalutate" (nema ovde toga) u sporednu misiju koja će vas potpuno šokirati, u pozitivnom smislu naravno.

Control game 3

Kao jedno od verovatno najvećih Remedy-jevih dostignuća, Control donosi veoma zabavan gameplay iskombinovan intrigantnom pričom i paranaturalnim setting-om koji će vas asocirati na najkvalitetnije sadržaje sci fi žanra. Neverovatna modularnost nivoa, kao i sistem istraživanja koji konstantno nagrađuje igrača recept su za stvaranje nezaboravnog gaming iskustva.

Razočaravajuća završnica uspeva da pokvari utisak koji je igra održavala gotovo do samog kraja, pa ostaje želja barem da dve nadolazeće ekspanzije poprave utisak i isprave pomalo gorak ukus koji ostaje nakon što je odigrate, ali naravno i da nam daju odgovore na taj najmisteriozniji deo priče (naravno da vam neću spojlovati taj deo).

Control game 4

Napisao: Vladimir Pejić

SVOJ PRIMERAK MOŽETE NABAVITI OVDE - CONTROL