Attack on Titan 2 - A.O.T. 2 REVIEW

Attack on Titan 2 - A.O.T. 2 REVIEW
16. mart 2018. 84 pregleda

Attack on Titan 2 - A.O.T. 2 REVIEW

Attack on Titan 2, u Evropi promovisan i kao A.O.T. 2, je nastavak prve igre, ali u smislu da vam nudi mogućnost da kompletnu priču ispratite od samog početka, ali iz malo drugačijeg ugla. Nakon ovog tzv. prologa igra nastavlja da prati priču druge sezone ovog čuvenog Manga i Anime serijala. Developer (Omega Force) i izdavač (Koei Tecmo) se nisu menjali, kao ni veći deo tima koji je radio na prvoj igri što definitivno u startu uliva poverenje da se pred nama nalazi dostojan naslednik originala. Sam original nije najbolje prošao ako se fokusiramo na stručnu kritiku, i to u određenoj meri ima i smisla budući da je developer bio na pravim mukama po pitanju realnog in-game prikaza tzv. 3D combat sistema, jednog od ključnih aspekata čitave priče u manga serijalu. Međutim, sami igrači su igru prihvatili mnogo bolje, što daleko bolje prikazuju tzv. "User Score" ocene na Steam-u, Metacritic-u ... Kompletna atmosfera anime serijala vrlo uspešno je preneta i na samu igru, a činjenica da konačno u potpunosti mogu upravljati omiljenim likovima, i sami se upustiti u borbu sa krvoločnim titanima, bila je i više nego dovoljna za većinu. Naravno, igri sigurno nije odmogla ni činjenica da je grafički predstavljena u cel-shaded formatu koji je vizuelno najbliži Anime stilu. Ono što sa osmehom na licu mogu već sada da vam kažem o nastavku je da Attack on Titan 2 po pitanju atmosfere, emocija, priče ali i gameplay-a donosi sve ono o čemu smo maštali da se nađe u jednom pravom punokrvnom nastavku.

PRIČA

Ako kojim slučajem niste igrali prvi deo ili uopšte niste upoznati sa pričom, A.O.T. 2 na samom početku donosi vrlo zanimljiv Prolog, urađen naravno u potpunom Anime stilu. Tu ćete biti upoznati sa većinom glavnih i najvažnijih likova, Titanima i generalno gledajući čitavim "univerzumom" ovog serijala. Prolog ujedno predstavlja i jako dobru osnovu za uvod u ovaj nastavak budući da su sva dešavanja prikazana iz očiju potpuno novog junaka - vas kao igrača. Ovo je ujedno i jedna od najvećih novina u odnosu na prethodnu igru. Igra takođe poseduje i Character Creation sekciju gde postoji bezbroj opcija za prilagođavanje izgleda i karakteristika vašeg lika, pa ako ste ljubitelji ovoga očekujte da tu već u startu izgubite par sati.

GAMEPLAY MEHANIKE, NOVINE, MODOVI

Kao što je već i pomenuto, gameplay mehanika doživela je velike izmene. Čak tolike da ovaj aspekt igre mogu podeliti u dva zasebna dela, kako bih ga bolje opisao. Prvi deo bi svakako bila sekcija između borbi, gde vreme provodite u vojnim kasarnama, trgovima gradova koje ste oslobodili od titana itd. Ove sekcije nisu preterano velike, ali su pune dešavanja. Stilski je igra predstavljena iz trećeg lica pa po tom pitanju podseća na ostale RPG-ove, međutim sve ostalo je čini prilično jedinstvenom. U ovom modu ulazićete u neobavezne konverzacije sa saborcima, sklapati nova prijateljstva, ali i dobijati tzv "Endorsment" veštine od drugih, veštijih i iskusnijih sagovornika. Levelovanje lika stvaraće dodatni "prostor" na listi vaših veština, koji potom možete popunjavati ovim skilovima. To je ujedno i glavni način da poboljšate fizičke i psihičke atribute vašeg lika. Pošto je ovde reč o delu igre koji predstavlja takozvanu pauzu od borbi ili "punjenje baterija", očekujte i dosta situacija gde ćete tokom razgovora sa nekim od ambicioznijih saboraca često završiti na trening poligonima. Međutim, ovaj deo igre je odrađen vrlo čudno, budući da se sav trening sastoji iz "pre i posle" cut scena i vezan je samo za verbalnu interakciju. Smatram da je developer ovde propustio priliku da napravi neku vrstu Leaderboards-a gde bi se takmičili sa vašim Co-Op saigračima, ali i sticali neke nove veštine za efikasniju eliminaciju titana. Kada je drugi ili tzv. Borbeni deo igre u pitanju, igra vam nudi nekoliko mogućnosti kako da mu pristupate. Možete naravno pratiti glavnu priču gde vas komandanti šalju u regularne misije, ali postoji i mogućnost nezavisnog pristupanja dobrovoljnim izviđačkim misijama gde u 99% slučajeva morate oslobađati određenu regiju od najezde titana. U početku igre dosta glavnih misija se odvija u gradovima unutar zidina, dok se sa progresom priče borba kasnije širi izvan zidina. Neke od glavnih misija su prilično kompleksne i sastoje se od nekoliko podčinova. Međutim ono što je ovde najvažnije je sama 3D borba, koja u ovoj igri konačno dobija pun smisao. Oprema svakog lika sastoji se od tzv. ODM-a (Omni-Directional Mobility) koji vam pomoću sajli i mlaznih motora omogućava izvanrednu brzinu i preciznost kretanja, kako po gradovima, tako i u nekim šumskim misijama. Na otvorenijim mapama/ravnicama gde nema uslova za korišćenje ODM-a igrač koristi konjicu što je vrlo zanimljiva ideja preuzeta direktno iz mange. Igru sam igrao na Playstation platformi i kretanje je vrlo jednostavno - Levi analog + "Kocka" za aktivaciju ODM-a, "X" za dodatni boost. Kada se približite titanu koristićete R1 za lock mehanizam i trougao za ispaljivanje tzv. Sidra koje možete zakačiti za jednu od pet tačaka na telu titana. Četiri tačke su zglobovi na rukama i nogama dok je peta vezana za potiljak glave, možda i najvažniju tačku koja je krucijalna za eliminaciju svakog Titana. Cilj ovog sistema je da se vezivanjem za određene tačke dovoljno približite istoj i da u pravo vreme stisnete trougao kako bi naneli štetu. Ovo zvuči jednostavno, ali je u praksi veliki izazov jer nisu ni sve vrste titana jednake. Moja taktika je da krenete od ruku - odsecanjem bilo koje smanjuje se šansa da vas titan uhvati i zgnječi, kao i da pokuša da vas odbaci ako ne pogodite pravi ugao za napad na potiljak. Kada se ovako nešto i desi poželjno je da udarac izbegnete pritiskom na "X" koji će vas boost-ovati u željenom smeru. U retkim situacijama kada savršeno pogodite tajming dobićete opciju QTE-a gde u kontranapadu možete eliminisati titana jednim brzim pritiskom na trougao. https://www.youtube.com/watch?v=zTUiHA9DYrM&feature=youtu.be   Sva ova borba pogubna je za potrošne elemente, poput goriva za boostere i samih sečiva, pa ćete morati paziti i na to. Dok traje reload poželjno je ili biti što dalje od Titana ili narediti vašem timu da ga napadne u tom momentu. Tim se može sastojati od ukupno četiri osobe kojima u toku borbe sa titanom komandu za napad izdajete pritiskom na L1 i predviđeni smer D-PAD-a. Članove možete regrutovati na samom bojnom polju, ili pomaganjem određenim glavnim likovima kada se nađu u neprilici. Ovo je čak i mnogo bolja opcija, jer važniji likovi donose sa sobom i neke specijalne skilove koji nanose daleko više štete. Nakon svake uspešne borbe i obavljenih zacrtanih ciljeva ove važnije likove ćete otključavati kao igrive karaktere u tzv. Another modu igre. Ima ih ukupno 37 što je stvarno impresivno i drastično povećava replay vrednost. Sve ovo ima i svoju dodatnu vrednost u već pomenutim cooldown sekcijama, jer "igra" pamti sve vaše poteze na bojnom polju i otvara neke dodatne mogućnosti za konverzaciju, da od karaktera koje ste spasili u borbi dobijete neke značajnije "Endorsment" skilove kao nagradu. Treba još naglasiti i važnost tzv. tornjeva na bojnom polju. Njihova uloga je višestruka, oni mogu biti stanica za obnavljanje zaliha, automatizovani turreti, majning rigovi ( ;) ), tornjevi bombe koje eksplodiraju kada se titan dovoljno približi itd itd. Većinu ovih tornjeva ćete morati vi sami izgrađivati, što je takođe vrlo zanimljivo urađeno. Na kraju kada završite sa borbenim delom sledi sumiranje gde ćete za svoj uspeh ili neuspeh dobijati različite ocene same borbe kao i materijale za izradu novih oružja ili unapređenje i ojačavanje postojećih. Čak se i u ovom borbenom modu, između podčinova u priči mogu provući manje cooldown situacije gde ćete dobiti priliku da prodajete ili kupujete materijale, kao i da ih koristite za kreiranje novih ODM elemenata i nadogradnju postojećih. Do samih materijala se dolazi teško, pa vas igra i ovde stavlja u situaciju gde tokom borbe morate taktički raspoređivati tornjeve koje želite da kreirate. Išlo se toliko daleko da se određeni materijali mogu "iskopati" samo kada na bojnom polju pljušti kiša. Kada se sve navedeno iskombinuje dobijate jednu neverovatno kompleksnu mehaniku gameplay-a i napredovanja u igri, koja je predstavljena na jedan podjednako neverovatno intuitivan i jednostavan način.

TITANI

Titani su jedan od najvažnijih delova igre i kao takvi dobili su zaslužen tretman po pitanju kompleksnosti, povećanja veštačke inteligencije fizikalnih modela i njihovog kretanja u prostoru. Svaka od varijanti predstavljena je na drugačiji način. Standardni Titani su definitivno najlakši protivnici u svojim Small i Medium verzijama, dok se oni najveći mogu pohvaliti malo većom agilnošću, što će vas naterati da im se adekvatno prilagodite. U gusto naseljenim područijima njihova direktna interakcija sa okolnim građevinama izazvaće pravi haos, a ako se kojim slučajem ne pridržavate taktike brze eliminacije može se desiti i da ih previše iziritirate što za posledicu ima pokretanje tzv. Frenzy moda kada titani postaju mnogo opasniji i brži. Postoje takođe i Abnormalni Titani, koji su ime dobili po svom nekonvencionalnom ponašanju, i ovi Titani mogu predstavljati jednu od najvećih opasnosti u igri kada se manifestuju u moćnom Large Abnormal izdanju. Tada će vam biti potreban izuzetno jak tim saboraca kako bi ga savladali. Ova vrsta titana poseduje nešto poput štita u vidu dodatnog "zelenog" health bara. Pohvalno je da i kod ove vrste titana treba primenjivati potpuno novu i drugačiju taktiku borbe - fokusirajte se na svetleće zglobove i njih napadajte sve dok Titan ne padne, nakon toga svaki vaš udarac, dok se štitovi obnavljaju, nanosi i do nekoliko stotina puta veću štetu. I dok su ove standardne vrste titana prilično spore i ne inteligentne, ono što će vas držati prikovanim za ekran je svakako pojava potpuno nove vrste super inteligentnih i neverovatno brzih kolosalnih titana. Reći ću samo da će vas epilog čitave priče, pod uslovom da sa istom niste upoznati, poprilično iznenaditi.

ZAKLJUČAK

Attack on Titan 2 je verovatno jedno od najprijatnijih gaming iznenađenja u aktuelnoj gaming sezoni. Originalna ideja uznapredovala je drastično u odnosu na prethodni deo, developer je očigledno obratio pažnju na sve kritike fanova, a sve ovo kao posledicu ima naslov kojem ćete se vrlo rado vraćati, najverovatnije u Co-op i Another Mode sekcijama, kao i u Multiplayeru koji je planiran kao post launch dodatak. Okorelim fanovima serijala igru ne moramo ni preporučivati, ali ako ne pripadate toj grupi a priča vam deluje dovoljno zanimljivo, Attack on Titan 2 je po mom mišljenju jedan od najboljih načina da vizuelno doživite ovaj vrlo zanimljiv serijal.

Attack on Titan 2 - A.O.T. 2 možete poručiti klikom OVDE

Testirano na: PlayStation 4 Pro konzoli Testirao: Vladimir Pejić