Ace Combat 7 Skies Unknown - RECENZIJA!

Ace Combat 7 Skies Unknown - RECENZIJA!
18. januar 2019. 95 pregleda

Ace Combat 7 Skies Unknown - RECENZIJA!

Ace Combat 7 Skies Unknown - PC, XB1, PS4 ili PSVR - Izbor je na vama!

Testirano na PS4 PRO konzoli. Ace Combat je ime koje je svaki okoreli gamer iz `90-tih i ranih `00-tih izgovarao sa oduševljenjem. Nekada poznat kao jedna od najboljih Playstation ekskluziva, bar u prvih pet nastavaka, Ace Combat je nažalost nakon ove magične PS One i PS2 ere malo pao i u zaborav. Nije da nove igre nisu izlazile, čak naprotiv bilo ih je više (9 komada) nego onih u glavnom serijalu, nego je činjenica da nijedna od njih nije ostala upamćena baš zbog svojih spin-off tendencija. Šesti nastavak je takođe bolna tema za hard core fanove, pošto je bio Xbox 360 ekskluziva, pa 12 godina čekanja (15 godina za Playstation igrače) na ovu sada sedmicu deluje kao prava večnost. Ace Combat 7: Skies Unknown se na svu sreću vraća korenima, i to u najboljem mogućem smislu. Sedmica takođe predstavlja još jednu interesantnu prekretnicu budući da će biti prva Ace Combat igra dostupna i za Windows (1. Februar), pored PS4 i XBO platformi (18. Januar). Interesantno je za pomenuti da je Bandai Namco napravio sjajan potez sa pre-orderima na Playstationu i Xbox-u budući da su svi koji su igru „prednaručili“ dobili i Ace Combat 5 PS2 port sa poboljšanom grafikom i kontrolama za PS4 igrače i Ace Combat 6 u Backwards Compatibility modu Xbox ONE konzola. Skies Unknown igrače vraća u dobro poznati sukob Oseanske Federacije i Eruzijske Kraljevine, u svetu koji predstavlja alternativnu sadašnjost/budućnost kreiranu nakon što je Zemlju pogodio ogroman asteroid. Kroz gomilu sinematika, igraču se priča plasira u vidu naracije naizgled nevažnih, malih likova. U stilu omnibusa njihove priče isprepletane su glavnim, velikim konfliktom između dve nacije i tokom trajanja single player kampanje lagano se povezuju u glavnu celinu. Melodramatični momenti često imaju izuzetno jak efekat budući da su engleski voice-overi izvedeni maestralno.

Ono gde ova igra dodatno sija su gameplay sekcije, gde upravljate jednim od preko 30 neverovatno detaljnih modela borbenih aviona. Bilo da preferirate pogled iz „trećeg lica“ izvan aviona, ili ste više za kokpit varijantu, Ace Combat nudi savršenu kameru i preglednost tokom borbe koja nikada neće narušiti ili vam otežati neku zahtevnu misiju.

Svaka misija koju uspešno odradite donosi vam novčana sredstva koja zatim koristite za kupovinu novih aviona ili delova, i ovo je zaista izvanredan deo igre koji vam omogućava vrlo pažljivu pripremu za naredne misije.Na osnovu brifinga koji vas uvodi u svaku od 22 standardne msije, saznaćete kako tačno treba pripremiti avion za borbu. U borbi sa bespilotnim dronovima koristićete avione sa izvrsnom brzinom manevrisanja i vazduh-vazduh projektile. Ako je misija uništenje dobro branjenog neprijateljskog naftovoda, moraćete kombinovati brzu letelicu sa vazduh-zemlja projektilima kako bi bili podjednako spemni za izazove u vazduhu i one na zemlji. Nebrojeno puta sam misije završavao neuspešno upravo zbog toga što nisam pratio smernice (hoće to kad žuriš da pređeš igru zbog recenzije). Delovima koje u igri kupujete možete dodatno povećati upravljivost tih aviona, produžiti domet projektila, ubrzati njihov reload, ugraditi lasere ili čak rail gun na avion ... Sve ovo će vas kasnije vraćati na već odrađene misije kako bi isprobali novu opremu u akciji, mada igra nudi i Free Play sekciju gde to takođe možete detaljno testirati. Jedine dve stvari koje bih kod gameplay sekcije zamerio su ograničenja samog kontrolera, koji logično ne može da ponudi onu slobodu manevrisanja kao jedan pravi joystick. Baš zbog toga su i kompanije HORI i Thrustmaster izbacile specijalne joystick kontrolere za Ace Combat 7 na konzolama. Ako planirate igru igrati na PC-u evo saveta – odmah kupite neki joystick obavezno. Druga stvar koja može biti malo iritantna je checkpoint sistem u misijama. Misije često imaju 2-3 krucijalne tačke u vidu nekog preokreta ili dodatnih zadataka koje morate obaviti i obično su ti delovi period kada igra zapamti progres. Ako kojim slučajem poginete pred sam kraj (desilo se par puta, slaba vidljivost – zabio se u stenu itd) morate ponovo igrati od te tačke kad kreće dodatna misija. Međutim, gameplay je toliko napet i zabavan da ovo i nije toliki minus, čisto mala zamerka koja se lako može popraviti nadogradnjom igre.

Ako vam kojim slučajem dosadi singleplayer kampanja (jako teško da će do toga doći) tu je i izvanredan multiplayer koji vam čak nudi i Battle Royale mod igranja za ukupno 8 igrača (Free for All Deathmatch).

Pored BR-a tu je i standardni Team Deathmatch. Sve što od aviona, naoružanja i opreme otključate u singleplayeru biće vam na raspolaganju u multiplayeru i obratno. Sami mečevi traju ukupno 5 minuta i ispunjeni su još većom zabavom budući da su u sve uključeni pravi igrači. Lider jednog tima je igrač sa jakim MP skorom i kao takav donosi više bodova onome ko uspe da ga uništi. Ovo vas može dovesti u vrlo zabavnu situaciju gde eliminacijom samo jednog, glavnog, protivnika možete ostvariti bolji rezultat od drugih igrača. Kada su tehnikalije u pitanju na Playstation 4 i Xbox One konzolama igra radi na otključanom framerate-u, varirajući sa brojem sličica, pa to nekada može uticati na vaše performanse kao pilota. Zato savetujem da je zaigrate na PS4 Pro ili ONE X gde dobijate višu rezoluciju i zaključan 60FPS framerate, ili eventualno PC-u kada ta verzija igre bude dostupna. Interesantno je da igra nema HDR mod, ali svejedno izgleda apsolutno fotorealistično. Oblaci, tereni, kiša, munje ... kao da je neko zakačio kameru za rep aviona i gledate video snimak vrhunskog kvaliteta. Playstation 4 verzija se još dodatno izdvaja sjajno urađenim VR modom koji je i ekskluziva trenutno, a kasnije će biti dostupan i na PC-u. Dakle, Ace Combat 7: Skies Unknown predstavlja masivni comeback ove legendarne franšize i kao takav ispunjava sve zahteve kako hard core fanova žanra, tako i modernijih igrača. Nijedan aspekt igre nije zapušten, dobijate sjajan singleplayer koji će vas na nekoliko načina voditi kroz interesantnu i ubedljivu priču, dajući vam tako pogled na ovaj imaginarni konflikt iz nekoliko različitih uglova. U centru je veliki fokus na same karaktere koji bukvalno vode ovu priču i čine je ubedljivijom. Fotorealistični gameplay prikaz vas dodatno ubacuje u ulogu pilota, a multiplayer sa vrlo zabavnim i odlično odrađenim modovima igranja zaokružuje ovu celinu koja od nas dobija najvišu preporuku! Igru testirao: Vladimir Pejić

IGRU MOŽETE PORUČITI OVDE > ACE COMBAT 7 PRODAJA